- Není důležité, co by se mělo dělat, ale co lidé skutečně dělají…
Co pro mě znamená koučink?
- Vyrábět úspěšné řešitele z dosud neúspěšných řešitelů, pomáhat druhým dosahovat takové cíle, které se jim předtím zdály být nemožné…
A ve vztahu ke mně jako ke koučovi krása, respekt, užitečnost a důsledná práce se svými předpoklady, předsudky a zkušenostmi, které se do koučovacího procesu nesmějí dostat…
Můj přístup ke koučování
- Systemický přístup – respektování jedince i skupiny jako živého systému se všemi důsledky (operacionální uzavřenost vůči vnějším podnětům a sebe-utváření);
sebe-zkušenost klienta, důsledná práce s “ne-problémem” klienta dle přístupu Steva de Shazera; konstruktivismus
Co ode mě můžete čekat / co mohu nabídnout?
- Zvyšování kompetence klienta, přičemž klientovi ponechávám odpovědnost jak za stanovování cílů a hledání cest k nim,
tak i za dosažení konečného výsledku. Doprovázím klienta v hledání jeho vlastních cest, respektuji jeho zdroje a jsem mu partnerem při volbě co nejefektivnějšího postupu k cíli…
Co byste neměli očekávat?
- Poradenství, mentorování… Rozhodně nepřináším “zvenku” žádná svá řešení, nejsem v dané oblasti poradcem, a proto také nemusím mít z koučované oblasti žádné zkušenosti.
Co tedy platí u poradců, to naopak popírá profesionalitu u koučů a já se tím při koučování důsledně řídím… Kde jsem naopak expertem, je má efektivita práce s lidmi!
Proč si vybrat právě mě?
- Kvůli mé profesionalitě, opravdovosti a především časová produktivitě.
Už po 25. minutě společné práce s klientem je klient schopen definovat svůj “ne-problém” a popsat způsoby, jak pracuje s překážkami v jeho stávajícím řešení.
A po 90. minutě odchází do reality jako kompetentní řešitel…
Často řešená témata či zadání
- interpersonální vztahy
- dosahování ambiciózních cílů
- rozvoj a překonávání překážek v osobním i profesním růstu…
Co o mě řekli moji klienti / koučovaní – reference
- Ing. Petr Hajný, ředitel školy,
Střední škola hotelová a služeb Kroměříž:
Jako reflexi napíši opravdu pouze jednu větu, která pro mě vystihuje celý absolvovaný výcvik. „Vše souvisí se vším, a když se něco změní, ovlivní to také jiné části života.“ Z našeho výcviku je to pojem cirkulární kauzalita. Přesně tak to mám po absolvování celého výcviku, protože změna v mém myšlení proběhla a stále probíhá. V hlavě mám spoustu nových poznatků, na některé situace při práci žáky a učiteli již pohlížím jinýma očima a širším rozhledem.
. - Ing. Markéta Vanková, ERM Manager,
Česká pojišťovna, a.s.:
Překvapilo mě, jak rychle jsem pod vedením Iva přešla při řešení problematické komunikace se svým novým šéfem ze třetí osoby („On za to může…“) do osoby první („Já mám problém a vím jak ho řešit…“). Byla jsem to já, kdo si vytvořil funkční řešení konfliktních situací, ne Ivo. Ten “jen” vlídně trval na tom, abych z těch 82 minut, co jsme na sebe měli, ani na vteřinu nepolevila. Ostatně, kdyby mi vnucoval jakékoli své řešení, stejně bych ho nejspíš neaplikovala, jako ostatně mnohokrát předtím…
Vzdělání v oblasti koučinku
- 11/2011 – certifikovaný systemický kouč
(110 hod. sebezkušenostní výcvik individuálního koučování 2005 – 2011,
úspěšná odborná obhajoba absolventské práce,
dvouletá supervize – Expertní skupina Callisto) - 10/2015 – certifikovaný Performance Tuning Master
(110 hod. sebezkušenostní výcvik koučování skupin 2012 – 2015,
jednoletá supervize – Expertní skupina Callisto,
úspěšná odborná obhajoba absolventské práce v ISBM na VŠE Praha - 2012 – 2013 akreditace MŠMT k provádění programu Nástroje oboru Performance Tuning pro pedagogické pracovníky
(vedení výcviku ředitelů škol ve skupinovém koučování ve Zlínském kraji)
Počet odkoučovaných hodin
162 hod. v rámci supervize
+ dalších 388 hod. autonomně (z toho 10 skupin)